mandag 28. januar 2008

Kursdag 1 - kommentarer















Nå har vi gjennomført første del av kursdag 1. Jiippii! Jeg har laget min første blogg. Foreløpig ikke altfor innholdsrik, men bloggen er der!
Ting 1
Vi har hatt en gjennomgang av Web 2,0 sammenlignet med Web 1.0, og fått høre at den største forskjellen er at på web 2.0 kan man bar klikke og gå direkte på f.eks opprettelse av blogger, ingen mellomlagring eller omstart av maskin f.eks. Det som finnes på 2.0 kan deles, blandes, kopieres etc. Web 2.0=sosialt!

Ting 2
Nå skal jeg lage dette innlegget for å vise at jeg har skjønt hvordan jeg skal publisere på bloggen min. Det tror jeg at jeg skjønner. Vi skulle prøve å sette inn bilder, og her har jeg lagt på et bilde som passer for folk i min bransje, en av fjorårets store barnebøker.
Har i tillegg vært inne og kommentert Lises eminente blogg.
Har en følelse av at dette var den letteste delen av kurset, og at jeg ikke har lagd verdens mest avanserte blogg, men derfor så gikk jo dette ganske greit.
Her er en test på enda mer, link til Moss biblioteks barne- og ungdomsavdeling Arrangementer








3 kommentarer:

Mette sa...

Jammen har du vært kjempeflink idag!
Hilsen Mette

Anonym sa...

du må jobbe med å gjøre den mer interesang. Ellers grei Blogg

Anonym sa...

Vinter og sne, en skiløper suser avsted...
Du har vært SÅ flink, Kristin.
Fikk jammen lyst på en fjelltur jeg også.
Hilsen Heidi