fredag 1. februar 2008

Ting 4 - Instant messaging




Så happy blir man når man jobber med 23Ting!
(og så synes jeg griser er herlige dyr!)
Ting 4 Chat
Ting 4 dreier seg om Instant messaging, eller chat somer ordet de fleste av oss har hørt før. De fleste med kontakt med tenåringer/barn, og jobb i barneavdeling har vel ikke unngått å se litt på hva dette dreier seg om. Jeg for min del hadde bare vært tilskuer, men nå har også mor tatt spranget, og det var nok ganske kult å påta seg oppgaven å vise mamma hvordan man oppretter kontakter, lager kallenavn, sender smileys osv.
Jeg brukte min allerede eksisterende gmail, og opprettet meg en msn-konto. Siden vi har mye gammelt utstyr på jobben med Windows 98! fikk jeg ikke lastet ned Messenger her, men på de PCene med XP lå den jo der fra før, så jeg flyttet hit.
Har vært inne og lagt til noen kontakter (stort sett barna mine, siden ingen andre på jobben er kommet hit ennå, men det kommer fler), laget grupper for kontaktene mine, laget navn til dem, og laget min egen profil med bild og et lite fynd-ord.
Snakkingen ble litt amputert siden den foregikk med min sønn, som satt på samme PC, men direkte snakkingen har jeg sett mye av, og den kommer.
Skjønner at ungene synes dette er kult, men tror ikke jeg helt kommer til å klare å legge om "norsken" min.
Ser også at dette er et nyttig verktøy i jobbsammenheng, og har også nå hørt om flere arbeidsplasser som har tatt i bruk en intern MSN.
Testing av GTalk kommer senere

1 kommentar:

margen sa...

Fin gris og takk for chat i dag!