tirsdag 12. februar 2008

Ting 5 - Bilder og tagger

Ting 5 Flickr

Nå har jeg vært på Flickr, og utforsket den. Gått gjennom en "tour", og lært masse om nedlasting av bilder, organisering i grupper (sets, collect), deling med andre, hvordan man selv kan bestemme graden av privatisering, at man kan koble bildene til kart som viser hvor bildet er tatt. Har også sett mange fine produkter, som bl.a. kalendere som kan lages via Flick. Det finnes muligheter til å legge til andre som dine kontakter, og man kan også tillate at kontaktene lager kommentarer på bildene.

Jeg har tittet på de siste bildene, vært inne på populære tags osv.

Gikk deretter modig løs på utfordringsoppgaven.

Laget meg en yahoo-konto, og lastet ned mitt første (og eneste) foto. Hadde et bilde av hunden min liggende, som jeg har fått oversendt på Chat! fra min datter!

Nå er bildet "uploaded", det er taget med både hunderasen og 23 ting, og jeg har lagt det åpent for alle. Jeg har også lagd meg en set (gruppe), også dette er navnet på hunderasen.

Har lagd en liten beskrivende tekst under bildet.

Nå skulle vel dette bildet settes inn her, og da får vi se hvordan det går???
Og foreløpig går det shit. Finner ikke noe av det som skal hjelpe meg å legge bildet inn i bloggen.


Men nu går alt så meget bedre! Har nemlig ringt Heidi R., og hun fant ut av det etterhvert, men det var ikke akkurat som i oppgaveteksten.







Ingen kommentarer: