onsdag 12. mars 2008

Ting 12 - Sosiale bokmerker

Ting 12 - del.icio.us

Vi kryper oss framover. Nå har jeg tittet og tittet på del.icio.us og lignende, for å se hvor fantastisk det er å samle bokmerkene sine et annet sted enn på den lokale PC'en, og at man kan dele bokmerker med andre og få tips til steder å merke.
Dette her vet jeg at jeg ikke kommer til å bruke noe mer. Jeg er ikke så stor forbruker av bookmarks, og de jeg har på jobb, trenger jeg stort sett ikke hjemme og vise versa. Synes også ofte det går like for å skrive adressen, og ihvertfall hvis du må inn å åpne en av de evinnelige konti som vi nå har opprettet! Så jeg har ennå en gang laget meg en konto (som jeg skal stryke ganske fort), og lagt inn bokmerker. Her støtte vi igjen på problemer iform av nedlastning av noe på PC'en som vi ikke kan gjøre på jobben. Tok derfor med meg noen bokmerker som jeg søkte opp på emne/navn, og kopierte inn. Hadde selvfølgelig problemer med noen av de norske som ikke kom opp via del.icio.us, og klarte ikke å få med meg de adr. som jeg event. bare kopierte når jeg var ute på web'en. Så det jeg har lagt inn har jeg søkt opp via del.icio.us og klikke på legg til
Litt av et navn , forresten, på noe som jeg ihvertfall ikke ville kalt delicious!

Ingen kommentarer: