fredag 28. mars 2008

Ting 19 - Virtuelle verdener


Ting 19


Dett er ikke noe for meg. Har tittet og lest, har til og med opprettet en kanin-lignende dameskikkelse på Second Life med det klingende navnet: Nena Woods! (bikkja mi igjen). Men der stoppet det. Det var alt for mye info, altfor mye snakk om penger så her gikk ikke jeg videre. Fant ikke tilbake figuren min engang. Ellers vil jeg si at det minnet meg litt om alle Sims spillene, dette med å lage mennesker som omgås i div. sammenhenger men er selvfølgelig noe helt annet når det er online sammen med andre.

WOW, har jeg derimot et forhold til. Som mor til en lidenskapelig 18-åring har jeg tilbragt en del tid med å titte over skulderen når han løper rundt i skog og annet landskap og slåss og samler seg diverse. Har jo også da sett litt av kommunikajsonen de har mens de spiller. Han snakker med folk fra både Russland og Portugal (tror vi ihvertfall)
Tror nok mitt framtidige forhold til WOW også blir som "over-skulderen-titter", men skjønner at gutta har det moro. Har snust litt på dette tidligere i forbindelse med spilling i biblioteket, men det ble for vanskelig med rettigheter, betaling, lagring etc.

Ingen kommentarer: