onsdag 12. mars 2008

Ting 13 - egendefinerte søkemotorer

Ting 13 - rollyo






Da var denne gjort! Enda en konto med det samme brukernavnet. Her var det om å gjøre, hvis man ønsket det, å lage seg sin egen samling med søkemotorer. Det vil si at man kan lage seg sine egne grupper nettsteder som det skal søkes i samtidig, og f.eks gruppere dette etter tema. På min konto lagde jeg en gruppe som jeg bare kopierte fra forslaget til rollyo, og den het Travel, hvor det var masse reisesider å søke i.
Prøve å egendefinere noen grupper med nettsteder, som f.eks en jeg kalte innkjøp, hvor jeg la inn diverse steder jeg kan handle inn til biblioteket. Vet ikke hvor godt det funker. Hadde med play.com, og da måtte jeg jo bla meg gjennom en haug med sider hos dem, før de andre kom opp. Prøvde meg med Biblioteksentralen, men der kom jeg selvfølgelig ikke inn i søk.
Dette er nok heller ikke noe jeg kommer til å bruke etterpå. Ser ikke så veldig stor gevinst i det. Hadde jeg kommet inn som bruker på de forskjellige stedene jeg f.eks kjøper DVD'er hadde det vært nyttig men det fikk jeg ikke til

Ingen kommentarer: