fredag 14. mars 2008

Ting 16 - Mashups



Ting 16




Nå har jeg vært og utforsket diverse Mashups. Det var litt ymse erfaringer. Det var ikke alle som var like lette å finne ut av og forstå. De jeg syntes var greiest var de som kombinerte kart med noe annet . Valgte meg til slutt ut denne dere ser her. Den fant jeg via Mashup Awards, og den heter Yahoo!NewsGlobe
Her var det lett å snurre seg til steder på globusen å se nyheter fra disse stedene. Dette ser jeg jo nytten av.

Akkurat nå er jeg i Birkebeiner-modus, for jeg skal ut å gå birken på ski i morgen! Da kunne jeg virkelig trengt en mashup som kombinerte kartet fra løypa med værmelding og smøretips, for nå driver jeg og lukker opp og igjen diverse sider for å prøve å finne ut av hva jeg skal ha under skia.

Da tar vi snart påskeferie. GOD PÅSKE, fra meg og disse herlige kaninene!

Ingen kommentarer: