tirsdag 4. mars 2008

Ting 8 - Podcasting

Ting

Ja, nå har jeg blitt såkalt kjent med podkasting. Vært inne å tittet på litt forskjellige, mest på NRK. La på to programseriier i min google.reader, men ingen av dem hadde noen nye pod-casts, så det var ingen kanll suksess. Lette litt rundt på noen av de stedene som var oppgitt som oversikter. Ved å bruke søket fikk jeg opp en som passer fint for en barnebibliotekar og fantasy-leser: Pottercast!!
Denne har jeg nå satt inn i min reader, og her dukket det opp ting å høre på. Den må vel sies å være "innenfor vårt område".????

Hørte på Ambjørnsens forts. av Drapene i Barkvik, som bare presenteres på nettet.
Denne boken var imidlertid ferdig utlagt, så her var det ikke mye nytte av RSS og reader.

Vet ikke helt om jeg har så mange tanker om hva dette kan brukes til, men kanskje det med tiden vil være mulig å f.eks legge ut smakebiter av lydbøker??
Men her er det sikkert mye rettigheter ute å går.
Info. snutter om biblioteket?? Synes kanskje det er mere besnærende med film.


Ingen kommentarer: